ХІІІ всеукраїнський методичний семінар «Нова українська школа: навчання/знання про Голодомор та інші геноциди»
24-25 травня 2023 р. з ініціативи МОН України та за участю Інституту історії України НАН України при підтримці українсько-канадського консорціуму з дослідження Голодомору 1932-1933 років в Україні (HREC) як геноциду українського народу у м. Вінниця пройшов другий у травні і тринадцятий загалом із 2016 р. методичний семінар із проблематики дослідження Голодомору в Україні та імплементації напрацювань науковців до змісту шкільної історичної освіти.
Виступаючі – відповідальний працівник МОН України Р.І.Євтушенко, ст. наукова співробітниця Інституту історії України НАН України, докторка історичних наук, керівниця Робочої групи МОН України з модернізації програми курсів шкільної історії Людмила Гриневич, заступник директора Інституту демографії і соціальних досліджень НАН України ім. М.В. Птухи, д.е.н. О.Гладун, члени Робочої групи директор Інституту дослідження історії Голокосту І.Я.Щупак, М.Мудрий, В.Островський, Ю.Малієнко, Р. Пастушенко у своїх виступах акцентували увагу на тому, що імперська політика росії щодо української нації протягом століть практично завжди носила геноцидний характер, а з початком повномасштабного вторгнення вона продовжується з особливим цинізмом та в небачених раніше масштабах.
Під кутом зору сучасної російської агресії проти суверенної України має бути переглянутий і зміст навчального матеріалу всього курсу шкільної історії, де акцент на мілітарну складову, формування покоління громадян-патріотів і воїнів, що готові стати в стрій захисників рідної землі має бути пріоритетним, зауважив представник Міністерства оборони України Василь Павлів.
А для кращого засвоєння учнями навчального матеріалу варто запровадити нову модель шкільної історичної освіти, побудовану на засадах концентричного підходу, який сповідується у вільному світі. На його особливостях і перевагах зупинилася к.п.н., працівник Лабораторії суспільствознавчої освіти ІП НАПН України Юлія Малієнко.